lördag 14 maj 2011

Mask

En dag åkte Peter iväg till apoteket och köpte gips, vi skulle göra en gipsfigur av min mage, när jag var i 9:e månaden. Vi la plastfolie först och sen gips, så den lätt skulle glida av när den torkat. Den blev jätte fin och hänger nu över sängen som ett konstverk. Sen var det Peters tur. Han ville inte ha plastfolie, så där la vi gipset direkt på ansiktet utan att ha en tanke på att han hade ganska långt skäggstubb och när masken hade torkat så satt den FAST! Ordentligt FAST. Hur vi än gjorde så gjorde det riktigt ont på ansiktet. Hur gör vi nu?? Peter kastade sig in i duschen för att försöka smälta bort den, men icke den satt där den satt. Fast i skägg och ögonbryn. Själv satt jag och skrattade på toastolen när jag hörde grymten från duschen, stackars Peter. Hade det varit jag så hade jag gripits av panik redan från början, men Peter höll ut. I minst 1tim i duschen och med hjälp att sax och smörkniv fick han äntligen bort den, med en lättnad suck. Aldrig mer gipsmask!!